E-mailovi su bitan aspekt moderne i poslovne komunikacije. Da li ste znali da prosječni radnik dnevno primi skoro 80 e-mailova? Sa toliko mnogo e-mailova, neki su često manje efikasni i neshvaćeni.

Dakle, za pisanje efikasnog e-maila, ton, format i stil su važni faktori koje treba uzeti u obzir. Da bi dobili rezultate, morate znati kako integrirati ove prakse u svoj e-mail.

Ali ne brinite! Evo kako možete napisati efikasan e-mail u samo nekoliko koraka.

  • Pozdrav je važan

Započnite vaš e-mail pozdravljanjem primatelja: ovaj dio treba biti sažet i profesionalan. Drugu osobu možete osloviti njenim imenom. Ili možete samo napisati:

  • Poštovani,
  • Poštovani/a gospodine/gospođo,

Neki primjeri službenih pozdrava su:

  • Poštovani Senade,
  • Poštovana gospođo Jasarević,

Međutim, ako je vaš odnos informalan, u tom slučaju možete pozdraviti osobu sa „Zdravo Omare“.

  • Zahvalite se primatelju

Ako odgovarate na upit primatelja, započnite svoj e-mail zahvaljujući mu se, na primjer „Hvala što ste pokazali interesovanje za naš proizvod.“

Ili ako je osoba odgovorila na bilo koji od vaših e-mailova, možete početi sa „Hvala na Vašem brzom odgovoru.“ Pošto je neophodno započeti e-mail sa pozitivnim tonom , bilo bi sjajno započeti zahvaljivanjem primatelju. Tako ćete izgledati pristojniji, što je dobra stvar.

Takođe, možete započeti sa kratkim prijatnostima koje vas oboje povezuju. Ovaj dio bi trebao sadržati kako ste se povezali. Neki od primjera su:

  • Jučerašnji sastanak sa vama je bio sjajan.

Ako želite da zadržite informalan i topao ton, možete napisati, „Nadam se da ste dobro.“

  • Započnite sa svrhom pisanja

Pozdrav i zahvala primatelju trebaju biti kratki, a poslije toga morate da pređete na stvar. Možete započeti sa „Pišem u vezi sa …“ ili „Želim se raspitati o …“

Vaša svrha pisanja bi trebala biti jasna već na početku, prije nego pređete na glavni dio e-maila. Takođe, uvjerite se da su vaše rečenice jasne i sažete jer ljudi žele brzo da pročitaju e-mailove. Neki ljudi čak samo prelistaju e-mailove.

Sljedeće važne stvari koje biste trebali imati na umu su gramatika, interpunkcija i pravopis. To pomaže u stvaranju profesionalne slike vaše kompanije.

  • Dodajte završne napomene

Zaključite sa kratkom rečenicom koja čini vašu nameru lako razumljivom. To bi moglo nagovoriti primatelja da reagira ili da samo ljubazno završi razgovor. Neki primjeri su:

  • Radujem se Vašem odgovoru.
  • Javite mi Vaše mišljenje o ovome.
  • Budimo u kontaktu.
  • Završite ljubaznim zaključkom

Posljednji korak uključuje odgovarajući zaključak sa vašim imenom. Možete da koristite „lijep pozdrav“, „srdačan pozdrav“ ili „hvala“.

Prije pritiskanja dugmeta za slanje, pročitajte ponovo svoj e-mail. Uvjerite se da nema grešaka prilikom kucanja, interpukcijskih ili gramatičkih grešaka. Čak i najmanja greška može učiniti da vaš e-mail izgleda neprofesionalno ili površno, što je suprotno od onoga što želite postići.

Zaključak

Dakle, ovo su bili osnovni savjeti za pisanje efikasnog i zanimljivog poslovnog e-maila koji će sigurno donijeti pozitivne rezultate. Da li smo zaboravili nešto? Ili možda vi imate neke konkretne savjete koji dokazano funkcionišu sa vašim kupcima ili poslovnim partnerima? Recite nam o tome u komentarima!