Globalizacija današnjih dana čini da sve više i više preduzeća seli poslovanje iz svojih matičnih zemalja na globalno konkurentno tržište. Danas ćemo raspraviti samo dio od isprobanih i provjerenih metoda za uspjeh vašeg preduzeća na globalnom nivou, koji su djelovali za neka od današnjih najvećih imena, ali morate svakako znati da postoji više načina za to.
Potrebne su 3 minute za čitanje članka.
Ako želite biti konkurentni na globalnom nivou, morate odgovoriti na nekoliko pitanja:
- Da li ste orijentirani prema pravom tržištu? Ako razmišljate o osnivanju novog automobilskog preduzeća u Holandiji, na primjer, moramo vas zaustaviti: u spomenutoj državi se najviše koristi biciklo za prevoz na posao i nazad, dakle ta ideja možda nije najbolja. Morate poznavati tržište prema kojem ste orijentirani da biste ga dostigli.
- Pokretanje globalno uspješnog preduzeća će zahtijevati od vas da, bar privremeno, živite u vašoj ciljnoj zemlji. Zbog toga se prije svega morate pitati da li ste u mogućnosti živjeti tamo i da li ste sigurni da je to jedna od država koju možete podnijeti.
- Da li poznajete zakonodavstvo? Da biste pokrenuli legalno poslovanje u stranoj državi i imali šansu za uspjeh, morate poznavati zakonodavstvo. Drukčije, moglo bi se desiti da se nađete u kompromitirajućoj situaciji.
Potom morate znati još nekoliko stvari:
- Izvezite svoj proizvod. Izvozom svog proizvoda možete dostići drugo tržište, međutim to uključuje isporuku i kontaktiranje prodavnica u vašoj ciljnoj zemlji.
- Provjera u vezi korištenja engleskog jezika u ciljnoj zemlji je obavezna: ako se engleski jezik ne govori, morat ćete se obratiti profesionalnim prevodilačkim agencija. To predstavlja dodatni trošak, dakle prvo budite sigurni da isti nije problem za vas.
- Budite sigurni da poznajete dovoljno običaje. Pročitajte knjigu ili dvije o poslovnom običaju prije nego što krenete u pregovore. Svi znamo da je to prekinulo više pregovora između SAD-a i Kine.
- Obavezno se pobrinite za lokalizaciju svojih materijala, uključujući oglase i ambalažu. Neke države ne vole kada vide ambalažu na stranom jeziku (npr. Rusija).
- Pravilno istražite svoje ciljno tržište, uključujući navike potrošača, zakonodavstvo i već postojeću konkurenciju.
Da li ste sigurni da ste odgovorili na sva ova pitanja i da pratite ove korake? Ako je vaš odgovor „Da“, onda već pobjeđujete svoje konkurente na globalnom tržištu!
Leave A Comment